Tuesday, September 8, 2009

Apa maksud gambar-gambar ni? (Khas untuk budak IPIS)

NAH KAN TEPANCING SUDAH KAMU......

kepada penama-penama di bawah
1 jul dan liau
2 paul dan jai
3 paris dan zieonix
4 kasa dan mat syah.
Sebelum aku cerita pasal hostel adalah lebih baik aku cerita tentang tuduhan-tuduhan palsu kamu tentang HEP dan cerita pasal pn Rubaidah...

Pasal sijil yang kamu suruh bawak lepas habis praktikal tu... Pn. salmah cakap dengan aku dan dika. bahawasanya hanya 10 orang yang terpilih sahaja akan dipanggil temuduga itu. so siapa yang di telefon oleh tuan syed akan secara otomatiknya menjadi 10 yang terpilih. Dan yang lagi penting hanya orang yang dekat dengan maktab sahaja akan layak menjadi 10 yang malang itu. So cuba anda fikir banting tu dekat maktab ka? lagi sepang tu dekat maktab ka? lagi sungai pelek x payah cakap la. 60 km ke maktab. Jadi jgn berangan untuk jadi 10 yang malang itu. Lagi satu aku dah tengok senarai nama yang 10 orang itu. nasib baiknya TIDAK ada pun budak major PJ. jadi sapa-sapa budak pj yang kata dia terpilih itu adalah dusta semata-mata. Dan yang paling aku suka pasal cerita pn. salmah tadi dia cakap kalau dia pilih si KASA dia akan secara otomatiknya merejek tanpa sebarang kompromi. Sebab pn. salmah tau yang si kasa tu jenis gelabah@kelangkabut@apa lagi? cukupla pasal HEP.

Seterusnya pasal pn. rubaidah. sapa budak-budak sabah yang belajar di IPIS ndak kenal? Semua kenal kan. kalau ndak kenal mesti ndak pernah masuk koperasi. Ada di antara senarai itu yang menjadi wanted . Sebab..... LU pikir la sendiri. aku malas mau cerita lain la kalu kamu mau buat personel chat sama aku.. call aku di nombor yang tersimpan dalam telepon anda (saipaul ndak ada no. phone aku sebab semalam aku mintak no. icnya sekali dia balas pulak di telepon si dika)??????.     So lagi sekali sendiri mau ingat la....

Akhir sekali cerita pasal hostel. teng....teng.....teng..... Permohonan kita di tolak pada mulanya. lepas ti tiba-tiba dia mintak surat. Sib baik aku ada buat surat. Lepas tu dia cakap bila mau masuk aku balas lepas cuti raya. dia mau tanya lagi tapi terus aku potong percakapannya "saya bayar deposit tuk semuanya sekarang". dia diam 5 saat. dengan muka yang ndak seberapa hensem terus dia masuk bilik dan membawa sesuatu. "kamu isi ini borang kuning". aku balas balik "jadi yang 8 orang tu macam mana? ndak juga aku kenak isi semuanya sekali". dia lawan balik "yang lapan orang tu lepas cuti 28 hb nanti datang sini isi borang". oo ok. Aku pun bayar deposit rm90 sebab dika bayar sendiri rm10. LEPAS TU APAKAH MAKSUD gambar-gambar di bawah ini???????








Lagi..... siapa yang ada di dalam???????



oooo Cikgu Dika rupanya.... apa yang menyangkut di pintu tu cikgu?????





 
oooo kunci rupanya.... untuk cikgu jak ka tu kunci????
 


"ndak lah. untuk semua budak yang namanya tertulis di atas..... tu.... tapi sebelum dapat kunci ni dari en. Nalza. bayar dia dulu Rm 15 satu orang".... "UI mahalnya"..... "ya ka?" " OKlah saya kasi diskaun kawan-kawan punya pasal rm 20 lah".. "OOOOO cam tu baru ngam...."

Kesimpulannya kalu mau ni kunci datang lah ke sepang sambil bawak duit deposit yang telah dipersetujui oleh cikgu dika dan en.Nalza....Ok semua sekian dan terima kasih.... Cepat siapa cepat dia dapat..

NO BILIK
Blok A
428- kosong
429-sudah berpunya (bilk asal kami)
430-kosong
431-kosong
432-kosong

Kesimpulan yang terakhir kalinya...semua ni bilik tempat kita pertama-pertama duduk dulu....DAN NDAK PAYAH SUDAH FIKIR MANA MAU STAY LEPAS HABIS PRAKTIKAL DAN PAKAI APA MAU PIGI MAKTAB.. SEBAB JALAN KAKI PUN SAMPAI. LIMPAS RUMAH MAT ZEN LAGI....

No comments:

Post a Comment